چهار استراتژی اشتباه در ساخت برند
چهار استراتژی اشتباه در ساخت برند
- برای حسابهای كاربری خود پاسخگوی ایمیل اتوماتیک تنظیم نکنید
احتمالا از فردی ایمیلی دریافت کردهاید و پاسخ اتوماتیکی را در جواب ایمیل فرستادهاید که مضمونی شبیه به این دارد: «من بسیار سرم شلوغ است و هر موقع که ممکن باشد سریع پاسخ خواهم داد.» این پاسخ بسیار آزاردهنده است، مگر اینکه رئیسجمهور یا مدیر سازمانی بزرگ باشید که تا این حد از ایمیل با پاسخ اتوماتیک استفاده کنید. نظریههای مشورتی بسیار محبوب برای برندسازی به شما این آموزش را میدهند تا چنین فیلترهایی را قرار دهید. به شما گفته میشود، هر قدر که «در دسترس نباشید» آن وقت بیشتر ارزشمند خواهید بود، اما من مخالفم. اولین هدف شما در ساخت یک برند ایجاد ارتباط با مشتریان است و برای بسیاری از کارآفرینان یک پاسخ اتوماتیک برای ایمیل غیرضروری است.
2. وقتی به ایمیلها پاسخ میدهید تظاهر نکنید که «دستیار» هستید
اگر فردی به شما بگوید که این استراتژی را بهکار گیرید، هرچه زودتر این کار را کنار بگذارید. این توصیه بر مبنای «توصیه در دسترس نبودن» است، اما این کار را انجام ندهید. در صورتی که دستیاری ندارید، اشتباه است که وانمود به داشتنش کنید. اگر فردی موضوع را متوجه شود، شما اعتماد مخاطبان خود را از دست خواهید داد، در صورتی که افراد پاسخ شخصی از خود شما دریافت کنند، بیشتر متحیر خواهند شد.
3. بهعنوان شخص سوم مکاتبه نکنید
برای تثبیت مدیریت، اغلب به شما توصیه میشود که در قالب شخص سوم مکاتبه کنید. به این ترتیب، امکان دارد تمامی دستاوردهای خود را لیست کنید، بدون اینکه ظاهرا بلوفیزده باشید. مشکل اینجاست که 99 درصد افرادی که قسمت «درباره ما» یا About us را روی وبسایت شما یا دیگر محلها میبینند، خواهند فهمید که خودتان آن را نوشتهاید.
4. متخصص بودن خود را به رخ مردم نکشید
کلمه «متخصص» تقریبا در کارآفرینی یک کلیشه است. هرجایی نگاه کنید، فردی را میبینید که خودش را طراح خطاب کرده است. اما با این همه، لغت «متخصص» تاثیرگذاری خود را از دست داده است. کلمه متخصص، اسما نادیده گرفته میشود. اگر شما آنچه را که میخواهید بیان کنید، بدون تمرین انجام دهید، آن موقع مردم عنوان شما (متخصص بودنتان) را خواهند دید. اگر قادر نیستید آنچه را که به دانشآموزان، طرفداران و مشتریان خود آموزش میدهید را تکرار کنید، در این صورت شما نیز اسما یک «متخصص» خواهید بود. به جای این استراتژیهای شیک مفروض، بهترین روش این است که برند خود را از طریق اعتبار و ارتباط بسازید. اگر فردی با چنین مواردی مواجه شود و آنها را دریابد، آن را بیان خواهد کرد. آنها میتوانند تقلید را حس کنند. اما زمانی که ببینند شما رفتاری واقعی دارید، به افراد دیگر نیز تاثیرگذاری برند شما را خواهند گفت.