هوش تجاری (Business Intelligence) (سورنا)
هوش تجاری (Business Intelligence) (سورنا)
هوش تجاری (Businress Intelligence)
هوش تجاری عبارت است از استفاده بهینه از فناوری و ابزارهای تحلیلی فناوری اطلاعات در راستای جمع آوری داده و تبدیل آن به اطلاعات و پالایش آن به دانش مورد نیاز کسب و کار که در نهایت منجر به اتخاذ تصمیمات صحیح مدیریت آن تجارت می شود.
محصول هوش تجاری دسترسی فوری به همه دادههای موجود در شرکت و سازمان با استفاده از داشبوردهای دیجیتالی و شاخصهای عملکرد مورد نیاز برای مدیریت بهتر سازمان است.
امروزه با اطمینان کامل میتوان ادعا کرد که استفاده از راهحل BI میتواند قدرت رقابتپذیری یک سازمان را افزایش دهد و از دیگر سازمانها متمایز نماید. این راهحل این امکان را به سازمانها میدهد تا با بکارگیری اطلاعات موجود از مزایای رقابتی و پیشرو بودن بهرهبرداری نمایند و درک بهتر تقاضاها و نیازمندیهای مـشتریان و مدیریت ارتباط با آنان را میسر میسازد. این راهحل این امکان را به سازمان میدهد تا بتواند تغییرات مثبت یا منفی را نظارت کنند. امروزه سازمانهای پیشتاز صحبت از ERP و CRM و... نمیکنند، رویکرد سازمانها به سمت BI است. آنها به دنبال بهینهسازی فرآیندها از طریق ارزیابی و بهبود عملکرد خود و زیرمجموعههای وابسته به خود میباشند. امروزه افزایش کارایی عملکرد آنچه که سرمایه گذاری شده، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
مزایا :
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|