نازنین دانشور( موسس سایت تخفیفان)

معرفی

نازنین دانشور متولد آذرماه 1362 در تهران است. دانشجوی فوق لیسانس رشته IT دانشگاه امیر کبیر است. سابقه 10 ساله در زمینه تجارت الکترونیک  در ایران، آلمان و انگلستان دارد. شعار زندگی وی : " شما باید مظهر تغییری باشید که می‌خواهید در جهان ببینید" از گاندی است. دانشور سه سال است، سایت تخفیفان را راه‌اندازی کرده و همکنون یکی از موفق ترین سایتها در حوزه تجارت الکترونیک است بطوریکه در چهارمین دوره جشنواره وب ایران ، در حوزه کارآفرینی به‌عنوان سایت برتر معرفی شد و تندیس جشنواره را به خود اختصاص داد.

از ایده تا عمل

خانم دانشور بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در موسسه کنکوری که قبلا در آنجا درس خوانده بود مشغول تدریس می شود بعد از مدتی به شرکت بهروز می رود و سپس بعنوان برنامه نویس مبتدی در شرکتی مشغول بکار می شود. این شرکت او را برای گذراندن دوره یکساله به انگلستان میفرستد. وی در انگستان بخوبی خود را نشان می دهد به حدی که بعنوان مدیر ارشد پروژه انتخاب می شود و در سن بیست و پنج سالگی به دستاورد بزرگی دست پیدا می کند.

در انگلستان نمونه های مشابه سایت های اینترنت مارکتینگ را می بیند و بعد از برگشتن به ایران نحوه خرید مادرش جرقه راه اندازی یک سورپرمارکت اینترنتی را در ذهن وی روشن می کند. این سایت که "میدانک" نام داشت یکباره در سال 88 با استقبال زیادی مواجه می شود و بدلیل عدم برنامه ریزی روی ارائه خدمات، ترافیک و مشکلات حمل و نقل در تهران با شکست مواجه می شود. او درس بزرگی از این شکست می گیرد و متوجه می شود که برای  شروع هر کاری آموزش یا تجربه کافی باید کسب کرد.

خانم دانشور تجربه 10 ساله کار و فعالیت را  در ایران و آلمان دارند. در آلمان در شرکت Groupon در بخش فنی فعالیت داشت. وی معتقد است تنها تفاوت بین ایرانیان با سایر کشورها تفاوت در نوع نیروی انسانی است، در ایران نیروهای انسانی در ساعات کار میزان و بازده مناسبی ندارند درعوض در روزهای تعطیل، کار می‌کنند. حاشیه آدم‌ها در محل کار بیشتر از بازده فعالیت‌هایشان است. در حالی که کشورهای اروپایی روند عکس این را دارند یعنی در زمان کار تنها کار می‌کنند و زمان تفریح واقعا تفریح می‌کنند.

وی بعد از بازگشت از دوره سه ماهه شرکت تجارت الکترونیک در آلمان، بهمراه خواهر و پدرش رسما کار خود را با سرمایه اولیه  50 ملیون تومانی آغاز می کند. در حال حاضر تیم خانم دانشور 13 نفری شده و تخفیفان بعنوان نخستین و بزرگترین وب‌سایت تخفیف گروهی ایران و نوین ترین روش تبلیغات برای صاحبان کسب و کار می باشد.

هم اکنون تخفیفان در ۷ شهر بزرگ کشور شامل تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت مشغول به فعالیت و ارائه خدمات می‌باشد هر چند محصولات خود را به تمامی کشور ارسال می‌کند.

تخفیفان چگونه کار می کند؟

تخفیفان از ترکیب دو کلمه تخفیف و آن ( لغت انگلیسی on به معنای روشن)گرفته شده است و بمعنای اینست که تخفیف فعال است. دانتشور اینچنین سایت خود را معرفی می کند:

" تخفیفان بستری‌است برای ارایه تمامی انواع خدمات و محصولات مورد استفاده در زندگی روزمره، از رستوران‌ها و مراکز تفریحی تا انواع محصولات و سفر. تخفیفان تمامی این خدمات را با بالاترین میزان تخفیف و با استفاده از قدرت خرید گروهی ارایه می‌دهد. مشتریان تخفیفان با استفاده از وب‌سایت و یا روی گوشی موبایل خود بهترین پیشنهادات شهر را دریافت می‌کنند، با تخفیف بالا به سفر می‌روند، با تخفیف بالا کالاهای خود در حوزه دیجیتال، پوشاک، خانه و غیره را تهیه می‌کنند، با تخفیف‌های بالا تفریح می‌کنند و لذت می‌برند. تخفیفان روش سنتی برخورد و جذب و نگهداری مشتری برای صاحبان کسب و کار را تغییر داده است. مشتریان تخفیفان نیز با این روش با دنیای جدید، مراکز جدید و پیشنهاد‌های ویژه‌تری آشنا شده‌اند.

شرکای تجاری ما محصولات و خدماتشان را با درصد تخفیف قابل‌ توجهی ارائه می‌دهند و از طرف دیگر مشتریان کوپن تخفیف خریداری می‌کنند. اینکار باعث می‌شود که برای شرکای تجاری خود در یک بازه زمانی کوتاه مشتریان زیادی ایجاد کنیم. کاربران با عضو شدن در سایت و وارد کردن آدرس ایمیلشان هر روز از ما پیشنهادهای جدیدی دریافت می‌کنند. سیستم ما هزینه اولیه‌ای برای شرکای تجاری ندارد، بنابرین مورد استقبال قابل‌توجهی قرار گرفته است."

نحوه پیدا کردن مشتریان

تیم دانشور در ابتدا برای راهنمایی مشتریان به سایتش از سیستم تبلیغاتی گوگل استفاده کردند و  کلیدواژه‌هایی را انتخاب کردند تا مردم با جستجوی آنها تبلیغ ما را ببیند و به سایت تخفیفان هدایت شوند. از بنرهای تبلیغاتی نیز استفاده می‌کنند. انتهای هر ماه نتایج را دقیقا بررسی می‌کنند تا ببینند هزینه هر کلیک و کاربر چقدر تمام می‌شود و آیا ادامه یک تبلیغ خاص به‌صرفه است یا خیر.

دانشور برای جذب برندهای برتر خودشان به سراغ آنها رفتند  و با برگزاری جلسات و تعهدات متعدد آنها را راضی به همکاری کردند. البته پس از آغاز همکاری وقتی آنها استقبال مشتریان را دیدند، این همکاری‌ها ادامه پیدا کرد.

نحوه ارسال ایمیل تبلیغاتی توسط سایت تخفیفان

فعالیت سایت تخفیفان به این صورت است که با بررسی میزان باز شدن ایمیل‌های کاربران را بررسی می کنند و قبل از آنکه ایمیلی را به تمام اعضای سایت ارسال کنیم. دو نسخه مختلف آن ایمیل را یعنی نسخه A و نسخه B را به بخشی از اعضا ارسال می‌کنند و سپس میزان باز شدن هرکدام را بررسی می کنند. هرکدام از گزینه‌ها که نرخ بازشدن بیشتری داشت به‌عنوان نسخه نهایی انتخاب می‌شود و  برای همه اعضا ارسال شود. به‌طور متوسط میزان باز شدن ایمیل‌ها چیزی در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد است که با توجه به آمارهایی که از سایت‌های خارجی مشابه داریم، میزان بسیار بالایی است.

تاثیرات سرعت اینترنت بر فعالیت سایت تخفیفان

کندی سرعت اینترنت تاثرات سویی بر کار آنها می‌گذارد آنها این مشکل را با با آموزش‌های مرحله به مرحله به مشتریان و کمک به آنها در جهت حل مشکلات مرتفع کردند.

آینده کاری سایت تخفیفان

آینده کاری که دانشور متصور است راه اندازی ماهانه  هزار مرکز در ایران  می باشد. وی همکنون 60مرکز فروش در تهران  دارد و می‌خواهیم در تمام شهرهای ایران شعبه ایجاد کند.