مرکز رشد شتابدهنده AngelPad

در سال 2015 شتابدهنده  AngelPadدر صدر لیست برترین شتابدهنده های آمریکا در مجله Forbes  معرفی شد.

AngelPad  توسط توماس کورت (Thomas Korte) در سال 2010 راه اندازی شد. توماس کورت یک گوگلر است. او بیش از 7 سال از مدیران شرکت گوگل بود. سال 2009 از گوگل بیرون آمد و در طی یک سال با سرمایه گذاری های فراوان به یک super­angel  تبدیل شد. او از سال 2010 تا کنون 250 ملیون دلار سرمایه گذاری کرده و 800 ملیون دلار ارزش افزوده کسب کرده است. در این 5 سال در طی 9 چرخه 115 استارتاپ شتابدهی شدند.

AngelPad  دو دفتر در سانفرانسیکو و نیویورک دارد. چرخه شتابدهی دو بار در سال اجرا می شود. هربار حدود 2000 درخواست از طریق وب سایت ثبت می شود. هر تیم یک ویدئو 2 دقیقه ای و یک گزارش در مورد خودشان می فرستد. AngelPad حدود 100 تا 200 مورد از میان آنها انتخاب می کند و برای هر تیم یک مصاحبه 25 دقیقه ای ترتیب می دهد. این جریان 2 تا 3 ماه طول می کشد و در نهایت 12 تیم برای 12 هفته شتابدهی انتخاب می شوند. هر تیم 60 هزار دلار دریافت می کند و AngelPad  در ازای آن ، 6 تا 7 درصد از سهام شرکت را در اختیار می گیرد.

12 هفته فعالیت تیم ها آغاز می شود، هر روز 14 تا 16 ساعت کار می کنند. توماس کورت به همراه همسرش کارین مربیان تمام وقت تیم ها هستند، آنها آستین ها را بالا می زنند و 12 هفته در کنار تیم ها هستند. به تیم ها کمک می کنند تا محصولی متناسب با بازار پیدا کنند و بازار را به درستی بخش بندی کنند.

 دوشنبه شب ها در یک شام دورهمی توماس و کارین با تیم ها جلسه پرسش و پاسخ دارند. 6 نفر از همکاران سابق توماس در گوگل اکنون در کنار او هستند و همراه با مشاوران و مهمانان ویژه به AngelPad می آیند، حضور این مهمانان ویژه که افراد مشهوری در حوزه کسب و کار هستند و تیم ها را متعجب و هیجان زده می کند.

روحیه همکاری در AngelPad بالاست، آنها شبکه ای از فارغ التحصیلان خود را ایجاد کرده اند تا تیم ها در ارتباط با آنها از تجربیاتشان استفاده کنند.

دو هفته مانده به پایان دوره و روز ارائه به سرمایه گذاران (دمو) آنها تمام کارهایشان را تعطیل می کنند و فقط برای ارائه آماده می شوند. کارین، مربی زبان بدن است. نحوه ارائه ، سخنرانی و جزیات مطالبی که باید گفته شود بررسی می شود. آنها حتی برای طراحی اسلایدهای ارائه ها، حساس هستند و نکاتی را در نظر می گیرند.

روز ارائه با حضور بیش از 150 سرمایه گذار برگزار می شود و بعد از آن در مدت 8 تا 10 هفته جلساتی با 30 تا 40 سرمایه گذار صورت می گیرد. بسیاری از سرمایه گذاران به اعتبار برند AngelPad آنجا حضور دارند. در نهایت تیم ها سرمایه گذاران خود را می یابند و چرخه بعدی شتابدهی در AngelPad آغاز می شود.

  AngelPad  را Anti Y Combinator می گویند. AngelPad در مقابل Y Combinator از ویژگی های خاصی برخوردار است. نحوه منتورینگ توماس متفاوت با منتورهای   YCombinatorاست، او ارتباط بسیار صمیمیانه ای با تیم ها برقرار می کند و در جریان تمام فعالیت های آنها است.