علیرضا صادقیان (موسس نت‌برگ)

علیرضا صادقیان  31 ساله متولد یزد، تحصیلات خود را در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه علم صنعت و کارشناسی ارشد رشتها MBA   ز دانشگاه کلمبیا آمریکا گذرانده است. او در حال حاضر مدیرعامل شرکت کسب و کار نوین ایرانیان و صاحب برند اینترنتی نت‌برگ است، نت برگ جز برترین سایت های تجارت الکترونیک ایران می باشد و دارای نماد اعتماد ملی، مجوز فعالیت از وزارت بازرگانی، برنده جایزه مدیر خلاق بوده و تنها سایت ایرانی است که عضو اتحادیه جهانی سایت‌های خرید گروهی می‌باشد.

وی در مصاحبه های خود شروع کار نت برگ را اینگونه عنوان کرده است:

در همان سالهای تحصیل در امریکا به پیشنهاد یکی از دوستانش به فکر راه اندازی سایتی شبیه به سایت گروپان افتاده بود و پایه ریزی و تشکیل تیم اجرایی را قبل از اتمام درسش در سفری به ایران با همراهی و شراکت پسرعمویش انجام داد. وی یک هفته بعد از اتمام درسش به ایران آمد وکار را دنبال کرد. سرمایه اولیه شرکت را توسط خانواده اش تامین کرد ودر 13 مرداد 90 نت برگ راه اندازی شد. در حال حاضر بعد از گذشت 5 سال نت برگ جز بزرگترین سایت تخفیف در ایران می باشد و دومین سایت پربازدید در حوزه تجارت الکترونیک می باشد و روزانه تخفیفات بسیاری روی نت برگ مربوط به تهران و سایر شهرها را ارائه می کنند.

هدف نت برگ

مهم ترین هدف نت برگ فراهم کردن امکان خرید است برای افراد با تخفیف های بالا و قیمت های مقرون به صرفه است، اما در این روش که بر قدرت خرید گروهی اتکا دارد، در آن هم صاحبان کسب و کارهای مختلف به دلیل جذب مشتریان جدید و هم خریداران به دلیل دریافت تخفیف های بسیار بالای سایت سود می برند. صادقیان از استقبال مردم از نت برگ بسیار خوشحال هست و می گوید " وقتی در کوچه و بازار از برگه های تخفیف نت برگ مطلبی می شنود  ازاینکه 5سال مدیر عامل شرکتی است که این تخفیفات را ارائه می کند به خودم می بالم." وی  علت اصلی موفقیت تیمش را همکاری منسجم و هماهنگ اعلام می کند. اعضا تیم صادقیان در نت برگ در حال حاضر حدود 200 نفر می باشد که در بخش های فروش، مرکز تماس، مسئول محتوای وب‌سایت، حسابداری،  فنی، منابع انسانی و مدیریت شرکت با هم کار می کنند.

مشکلات نت برگ

صادقیان اعتماد نکردن صاحبان کسب و کار را در مرحله شروع از چالش های نت برگ می داند سعی می کنند با ارائه راهکارهای مختلف اعتبار اوليه‌اي به مشتريان ارائه دهند تا بتوانند اعتماد كنند يا با سيستم پشتيباني قوي‌اي  که دارند سريع مشكلات مشتریانشان را با تماس تلفني يا ارسال ايميل حل كنند. چون مشكلات پيش مي‌آيد ولي مهم اين است كه چگونه بتوانيم سريع آنها را برطرف کرد.

یکی دیگر از مشکلاتی که پیش آمده، اینست که مشتریان با برخی صاحبان کسب‌وکار تماس می‌گیرند تا اطلاعات بیشتر بدست بیاورند اما آنها مانع خرید افراد از نت‌برگ می‌شوند و مشتری را مستقیم به فروشگاه خود هدایت می‌کنند تا سهم آنها را پرداخت نکنند.

نت برگ چگونه کار می کند:

ابتدا با مذاکره و شراکت با کسب‌ و‌ کار‌های تراز اول در سطح شهر و استفاده از قدرت خرید گروهی به‌ طور روزانه پیشنهادهای جالب و جذابی از کالاها و خدمات مختلف با تخفیف‌های ۴۰ تا ۹۰ درصد را روی وب‌سایت قرار می‌دهد. کاربر بعد از اینکه کالا یا خدماتی را از سایت نت برگ خریداری کرد با داشتن یک پرینت یا کد مربوط به آن به فروشنده مراجعه کرده و از تخفیف نت برگ استفاده می کند. این شیوه کسب و کار که به تخفیف و خرید گروهی معروف است از متداولترین روشهای بازاریابی و فروش خصوصا در اینترنت است. از دیگر مزایای سایت نت برگ معرفی خدمات و محصولات در یک مجموعه پر بازدید بدون پرداخت هزینه است. در این روش پس از توافقات اولیه، کارشناسان بازاریابی نت برگ با همکاری شرکت مذبور بسته ای پیشنهادی از فروش را انتخاب کرده و برای مدت زمان مشخصی بر روی سایت قرار می دهند. آنچه این بسته را برای مشتری جذاب و قابل انتخاب می کند تخفیف قابل ملاحظه ای است که از خرید آن محصول یا خدمات دریافت می کند، همچنین فروشنده هم با افزایش فروش و صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی به سود بیشتر می رسد.

 در سایت نت برگ خبرنامه‌اي وجود دارد كه مشتريان در آن عضو مي‌شوند و روزانه فهرستي از تخفيفات برايشان ارسال مي‌شود تا تخفيف مورد نظر خود را خريداري كنند. در تهران روزانه حداقل 20 تخفيف معرفي مي‌شود. تخفيف رستوران‌ها و مراكز تفريحي معمولا در حدود 40 تا 60 درصد و مراكز آرايشي و بهداشتي تا حدود 90 درصد است و براي كالا‌هاي مختلف هم از ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفيف دارند. وقتي صاحب سرمايه، كسب و كاري را آغاز مي‌كند معتقد است که خدمات خوبي را ارائه مي‌دهد، دنبال راه‌حلي است تا مردم به محل كسب و كارش مراجعه كنند. صاحبان كسب و كار حتي حاضر هستند يك ماه رايگان سرويس بدهند تا همه متوجه كيفيت خدمات آنها شوند، پس اين تخفيف باعث جلب مشتري مي‌شود. آنها مي‌توانند از روش‌هاي تبليغاتي ديگر هم استفاده كنند؛ به‌طور مثال بيلبورد بزنند، در روزنامه يا مجله تبليغ كنند ولي در همه اين روش‌ها اول بايد پول بپردازند. اين روش‌هاي تبليغي سنتي براي كسي كه تازه كارش را آغاز كرده است داراي هزينه‌هاي سنگين است و شايد نتيجه بخش هم نباشد اما در نت برگ، اتفاقي كه مي‌افتد اين است كه به ازاي هر مشتري كه به رستوران، آرايشگاه و... مراجعه مي‌كند كميسيوني به شركت تعلق مي‌گيرد و هزينه‌اي كه از اين طريق پرداخت مي‌شود صددرصد با تعداد مشتريان ارتباط مستقيم دارد. در واقع ما در نت برگ، هزينه ثابتي از كسب و كارها نمي‌گيريم و فقط از روي تعداد مشتريان معرفي شده سود به دست مي‌آيد.

تيم بازاريابي نت برگ برای پیدا کردن  نیازهای مشتریان جست‌وجو مي‌كنند تا بتوانند براساس ان در سايت تخفيف قرار بدهند این شرکت با فعالیت در تهران، کرج، اصفهان، مشهد، شیراز و قزوین ۲ میلیون مشترک دارد.