راه های جذب سرمایه گذاران به شرکت

اگر استارتاپ یا شرکت تان به جای ثابتی رسیده که می توانید به فکر گسترش کار باشید، راه هایی که در زیر آورده شده می تواند کمک زیادی در جذب سرمایه گذاران به شما کند.

  • تیم متخصص

یکی از بهترین نصیحت هایی که می توان به یک مدیر کرد همین است. یک تیم متخصص متشکل از مشاوران، مربیان و افراد متخصص هر رشته است. رسمی یا غیر رسمی بودن تیم خیلی مهم نیست بلکه روحیه ی کمک کردن و راهنمایی گرفتن از دیگران است که در حرفه ای نشان دادن یک تیم موثر است.

  • شناخت مشکل

با فهمیدن سوال نصف جواب را خواهید یافت. از این رو فهمیدن مشکل می تواند کمک زیادی بهتان کند. شاید راه حل مناسبی برای آن نیابید اما با تلاش مداوم بلاخره به تجارب و راه های زیادی دست خواهید یافت.

  • مصمم بودن

هیچ چیزی بیشتر از تزلزل یک مدیر باعث فراری دادن سرمایه گذاران نمی شود. به تصمیمی که می گیرید پایبند بمانید تا درست بودنش ثابت شود. ضرب المثلی در این مورد به این صورت است:

«در تصمیم گیری سریع و در تغییر آن کند باشید»

  • شناخت رقبا

باید رقبا و استراتژی هایشان را به خوبی بدانید زیرا استراتژی های شما باید سخت تر یا متفاوت از آنها باشند. گاهی حتی با اتخاذ کردن چنین استراتژی هایی دو شرکت باهم به موفقیت می رسید. اما بهتر از این است که عقب بمانید.

  • اثبات جایگاه در بازار

شرکت های موفق سبک و سیاق خاص خودشان را دارند. اگر می خواهید در بازار موفق شوید با ثبت سبک تان پای خود را در بازار محکم کنید.

  • بدست آوردن موفقیت های بزرگ

 

باید محصولات یا خدماتی که مشتری ها یا کاربران تان را به شما جذب کرده اند را بشناسید و تا می توانید بر آنها سرمایه گذاری کنید. علاوه بر آن محصولات را به سرمایه گذاران تان نیز بشناسانید.

  • در دسترس بودن

اگر کسی بخواهد بر کار شما سرمایه گذاری کند باید بتواند به راحتی شما را پیدا کند. وبسایت جذابی طراحی کنید و اطلاعات مورد نیاز برای برقراری ارتباط را در اختیار عموم قرار دهید.

تمام اعضای تیم تان باید پروفایل های مناسبی داشته و توانایی های خود را ذکر کنند.

  • علم افزایی

یکی از عوامل موثر و حیاتی که در رشد کار افراد اثرگذار است علم و دانشی است که از کارشان دارند. اگر می خواهید نرم افزاری را ایجاد کنید باید دوره ی آموزشی مربوطه را بگذرانید. شناخت صنعت، آینده ی آن و جدیدترین اخبارش می تواند اثر زیادی بر رشد کارتان داشته باشد.

  • در معرض دید بودن

اسم شما باید آنقدر شیوع پیدا کند که هرجایی که سرمایه گذاران هستند آن را ببینند. مشکلات و سختی هایی که بر آن فائق شده اید، موفقیت هایی که کسب کرده اید و نام شما باید همیشه در همه جا ذکر شوند.