نمایشگر دسته ای مطالب نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

دیجی کالا نمونه موفق ایرانی

دیجی کالا/سورنا

دیجی کالا در سال ۲۰۰۷ توسط  دو برادر؛ حمید و سعید محمدی تأسیس شد. حمید محمدی در این باره می گوید: ایده ی اولیه زمانی شکل گرفت که در پی خرید دوربین دیجیتال به صورت آنلاین وب سایتی ایرانی که اطلاعات کامل مدل های مختلف و بررسی آن ها را در خود داشته باشد وجود نداشت. دیجی کالا در ابتدا با یک دفتر اجاره ای کوچک در تهران و با ۷ کارمند و تنها با ارائه گوشی موبایل و دوربین دیجیتال آغاز به کار کرد.

بنیان گذاران دیجی کالا/سورنا

 

دیجیکالا یک سایت تجارت الکترونیک آنلاین مانند آمازون در ایران است. این سایت موفقیت بزرگی داشته و طبق رتبه بندی Alexa ششمین وب سایت پر بازدید ایران و در نوع خود بزرگترین در خاورمیانه است. با حدود ۷۵۰۰۰۰ بازدید روزانه و ۳/۲ میلیون مشترک، ۸۵ تا ۹۰ درصد از تجارت الکترونیک ایران از طریق دیجی کالا انجام می شود

برطبق گزارشات، هم اکنون ارزش دیجی کالا ۱۵۰ میلیون دلار است و ۷۶۰ کارمند دارد و در ۲۰ شهر ایران فعالیت می کند و روزانه ۴۰۰۰ هزارسفارش را ارسال می کند.

دیجی کالا/سورنا

طبق گفته های محمدی، این شرکت از زمان تأسیس هر ساله رشد ۲۰۰ درصدی را شاهد بوده. اگرچه ایرانیان امکان ارتباط به دنیای بازرگانی خارج و دسترسی به کارت های اعتباری بین المللی را  ندارند، ولی کارت بانک های ایران  پاسخگوی نیاز داخلی آنلاین آن ها می باشد. دیجی کالا امروزه از گوشی های هوشمند گرفته تا کتاب، لوازم خانگی و آرایشی بهداشتی را به فروش می رساند.