باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان
در سالهای اخیر رقابت بر سر جذب و حفظ مشتریان به توسعه استراتژیهای بازاریابی رابطهای منجر شده است. شرکتهای در حال توسعه، با بهره گیری از ابزارهای بازاریابی رابطهای، برای جذب و حفظ مشتریان موفق خواهند بود. یکی از این ابزارها، باشگاه مشتریان است. بر اساس مفهوم بازاریابی رابطهای، تمرکز اصلی بر روی جذب مشتریان جدید نبوده است، بلکه بر روی گسترش روابط با مشتریان فعلی بوده است. اخیرا توجه شرکتها به بازاریابی رابطهای، نقطه آغازی برای شرکتها بوده است که باشگاههای مشتری را تاسیس کنند.
باشگاه مشتری یا به عبارتی مخاطبان به عنوان یک واحد برقرار کننده ارتباطات با افراد یا سازمانها تعریف میشود، که به وسیله یک سازمان و به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین این اعضا ایجاد شده است . هدف باشگاه مشتریان، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها به وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی با آنهاست. این موضوع در ادبیات بازاریابی به طور کامل مورد قبول واقع شده است که مشتریان بلند مدت نسبت به مشتریان موقتی سودآورتر هستند. باشگاه مشتریان هم بر اساس این منطق تأسیس می شود. هر اندازه مشتری وفادارتر باشد و هر چه بیشتر حفظ شود، او فروش و سود بیشتری را ایجاد خواهد کرد.
هر اندازه باشگاهها به طور وسیع تبلیغ شوند، بیشتر مورد قبول واقع میشوند. برنامههایی که باشگاههای مشتری اجرا میکنند، آن است که به تمامی خریداران بدون اینکه بین آنها تمایزی قایل شوند، پاداشهای یکسانی را ارائه میدهند، حتی برای آنهایی که رفتارهای غیر وفادارانهای دارند.
اهداف باشگاه مشتریان
|
| |
|
| |
|
| |
|
|
امکانات باشگاه مشتریان
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |