بازاریابی الکترونیک (Eleceronic Marketing)

در گذشته تبلیغات، برندسازی و بازاریابی محصولات و خدمات اصولا فعالیتی پر هزینه و زمان بر تلقی می‌شد. از طرفی به دلیل عدم آشنایی با روش‌های صحیح و اثربخش بازاریابی و مشتری‌گرایی، تلاش‌ها و هزینه‌های انجام شده برای توسعه بازار محصولات و خدمات، بازخور واقعی، مطلوب و قابل توجه‌ای نداشت.
امروزه رشد و بقاء سازمان مستلزم اجرای صحیح فعالیت‌های بازاریابی و استراتژی‌های اثربخش بازاریابی می‌باشد. بنابراین، بازاریابی یک سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود که در صورت انجام اثربخش و موثر آن، زمینه تحقق اهداف سازمانی فراهم می‌آید. از این رو ایجاد تحول و دگرگونی در شیوه‌های بازاریابی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. شیوه‌ای که ارزان‌تر، اثربخش‌تر و زود بازده‌تر از گذشته باشد و به گونه‌ای عمل نماید که پاسخگوی نیازهای ملی و منطقه‌ای بوده و در سطح بین المللی توان رقابت را داشته باشد.

تجارت‌ الكترونيك‌ از ابتدای ظهور تا به امروز، تاثیر بسیار شگرفی بر روی بازاريابي محصولات و خدمات داشته است.‌ حضور ارتباطات ‌الكترونيكي‌به‌ اين‌ معني‌ است‌ كه‌ مدیران سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌بایست افقه ديدشان‌ را گسترش‌ دهند، چرا كه‌ ورود اين‌ فناوری‌ها به دنیای بازاریابی، ناگریز كانالهاي‌ سنتي‌ تجارت‌ و بازرگاني‌ را تهديد خواهد كرد. بنابراین افرادی که با بازاریابی محصولات و خدمات سر و کار دارند، مطلوب است كه‌ با انواع‌ پیش نیازهای دستیابی به ارتباطات‌ الكترونيك‌ آشنا شوند. آن‌ها بايد مزاياي‌ كاربرد اين‌ فناوری‌ها را درک كنند، چرا كه‌ اطلاعات‌ جامع‌ يكپارچه‌ مشتريان‌ با ذكر تمام‌ جزييات‌ حتي‌ سليقه‌ي‌ مشتري،‌ آن‌ها را در حفظ‌ روابط‌ في‌مابين‌ و در نتيجه‌ معامله‌ بهتر ياري‌ مي‌نماید.
رشد تجارت الکترونیک و تغيير فرآيندهاي‌ کسب و کار که به واسطه توسعه ارتباطات الکترونیک حاصل شده است، موج جدیدی از یافته‌ها و دستاوردها را با خود همراه ساخته و نگاه‌های اقتصادی را به حیطه‌های جدید کسب و کار سوق داده است. اين‌ بصيرت‌ و آگاهي‌، ما را وادار مي‌كند كه‌ نظريه‌هاي‌ سنتي‌ اقتصاد، سيستمها، سازمانها، بازاريابي‌ و آناليز هزينه‌ رقابت‌ و تجارت‌ را بازنگري‌ كنيم‌. همان گونه‌ كه‌ مرزهاي‌ بين‌ شركتها و بازارها از بين‌ مي‌روند، به‌ تعاريف‌ خاص‌ و تازه‌اي‌ از سازمانهاي‌ شبكه‌اي‌ و بازاريابي‌ ارتباطي‌ همراه‌ با تصور جديد از تعامل‌ و تجارت‌ نياز است‌. در حقيقت،‌ اينترنت‌ راه‌ و رسم‌ انجام‌ معاملات‌ تجاري‌ را، به کلی تغيير و گسترش‌ داده‌ است‌. بنابراین فرصتهاي‌ تجاري‌ براي‌ آن‌ دسته از سازمان ها و بنگاه های اقتصادی خواهد بود كه‌ در پشتيباني‌ و تعامل‌ با اينترنت‌ هستند و بر اين‌ مبنا براي‌ خود، مشتريان وفادار و دايمي‌ را به‌ وجود مي‌آورند.

برخی از راهکارهای تبلیغات اینترنتی :

  • ویدیو مارکتینگ

 

  • سوشیال مارکتینگ (بازاریابی اجتماعی)

  • سئو

 

  • تبلیغات گوگل

  • بنر مارکتینگ

 

  • ایمیل مارکتینگ

  • ایجاد محتوا

 

 

مزایای بازاریابی الکترونیکی :

  • امکان بازاریابی نفر به نفر

 

  • برقراری درجه‌ی بالایی از تعاملات

  • امکان توزیع آنی و سریع محصولات یا خدمات با هزینه‌ی اندک

 

  • کاهش در هزینه‌ها، به دلیل خودکارسازی و استفاده از واسطه‌ی الکترونیکی

  • قابلیت و امکانات پاسخ‌گویی سریع، از سوی کاربران (مشتریان) و هم بازاریابان

 

  • فرصت جست‌وجو و خرید محصولات و خدمات به علت طبیعت رسانه الکترونیکی

  • قابلیت استفاده به‌طور همزمان و در ترکیب با فعالیت‌های بازاریابی سنتی

 

  • در دسترس ‌بودن ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته، ۳۶۵ روز سال

  • قابلیت اندازه‌ گیری و جمع‌آوری داده‌های مرتبط با عملکرد سامانه‌ی بازاریابی و به طور کلی افزایش کسب و کار

 

  • افزایش تعاملات با مشتریان بالقوه

کاتالوگ کل محصولات

   

درخواست آنلاین محصولات